Digging a Little Deeper Into Social Networks

bg1


 

Ok, so I discussed making a good first impression, engaging your audience and giving them  value when using Social Networking to market your products, but just which one will work  best for you? To be honest that depends on you, and the products you’re trying to sale.

Each networking site out there has their pros and cons, but there is another side you have to  consider. Just who are you trying to reach? Who is most likely to buy the things you sell?

Each sector, age group, or gender has different tastes and needs. For the most part, a 20  something woman who doesn’t have children, or a man probably won’t be in the market to buy  cute little baby clothes, while young mothers and grandmothers might be.  Tech savvy young  males could be searching the latest gadget, but an empty nester may care less about it.

Basically you need to think about your customers and where you can reach them. You need  to find out just where your target group hangs out. Every few months a new networking site  becomes the latest rage, and each one has its own followers.

For example, the age group of 16 – 24 are the most likely to be using Instagram, more Women use the service than men, and the women using Instagram mostly do not have children.

Pinterest is another site which is used mostly by women. Used mostly by mothers in  the age group between 25 and 54.

Men between 18 and 29 are the most likely users of Twitter, while Facebook, by far the  most used network on the market is favored by people over the age of 50.

So you can see by knowing who you are targeting and where they hang out is very important  in deciding where you should focus your efforts in marketing your store and products. The  internet is a wealth of information, and what is true today may not be true tomorrow. You  should regularly research the latest trends in the Social Networking game, but these are  some pointers to get started with.

Thank you for reading my blog and don’t forget to visit my vintage Estates In Time Store.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s